Kärcher SC 1 UPRIGHT - Reviews

• Test panel 7.7 mrt 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 1 UPRIGHT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Klaas 23-02-2024

Andere manier van reinigen.

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

De Kärcher Stoomreiniger SC1 Upright enkele weken mogen testen.
We hebben getest op vlekken in vloerbedekking, dat werkt goed.
Ook op een vlek in een vinyl werd aanzienlijk minder. Maar dit was ook wel een heel oude vlek.

Het product wordt geleverd met 2 microvezeldoeken die je kunt wassen, tevens mogen ze in de droger. Het product laat zich makkelijk hanteren, ook onder hogere kastjes. Ik vind het grootste nadeel Best wel een korte stroomkabel, hierdoor moet je geregeld van stopcontact wisselen. Het reservoir vul je makkelijk met water, maar is erg klein. Zonder schoonmaakmiddelen kun je toch een schoon resultaat krijgen.

Pluspunten

• Schoon
  • Flexibel
  • Wasbaar

Minpunten

• klein reservoir

l***********@g******** 17-02-2024

Degelijk apparaat

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

Het is een degelijk apparaat dat doet wat hij moet doen. Maakt de vloer goed schoon en heeft twee dweilen in de doos. Dit is handig voor als je eentje in de was gaat. Ik moet zeggen dat de opwarmtijd snel is en dus kun je snel dweilen. Ik heb mijn badkamer ermee gereinigd en deze was al snel blinkend schoon

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • 2de dweil is handig

Minpunten

• Weinig opties

123luuk123 16-02-2024

Degelijke stoomreiniger

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

De Kärcher Stoomreiniger SC1 Upright enkele weken mogen testen. Het product wordt geleverd met 2 microvezeldoeken die zich goed laten wassen, tevens mogen ze in de droger. Het product laat zich makkelijk hanteren, ook onder kastjes is de stoomreiniger erg flexibel. Ik vind het grootste nadeel een relatief korte voedingkabel, hierdoor moet ik geregeld van stopcontact wisselen. Let wel, deze zal ook handmatig opgerold moeten worden. Het reservoir vul je makkelijk met water, dit moet voor onze begaande grond 3 a 4 keer afhankelijk hoe snel en hoe vies het is. Zonder schoonmaakmiddelen toch een schoon resultaat. Afwerkstatus is goed, voelt degelijk en stevig aan. Wordt geleverd in een compacte doos.

Pluspunten

• Reinigingsresultaat
  • Goed gebouwd

Minpunten

• Korte voedingssnoer
  • Waterreservoir aan de kleine kant

g********@h********** 16-02-2024

Goede stoomreiniger

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

Ik heb dit product mogen een paar weken lang mogen testen. Door de werking met stoom elimineert het 99,9% van de bacteriën (zonder chemicaliën, enkel water). Het is belangrijk dat je vooraf goed stofzuigt. In gebruik vind ik het deze stoomreiniger fijn werken. Hij is gemakkelijk in elkaar te zetten en slank. Ook is het gemakkelijk in gebruik, het product is binnen 30 sec (max) opgewarmd, maakt de vloer goed schoon en de scharnieren van de kop werken erg goed waardoor de kop 90° kan kantelen en gemakkelijk in hoekjes en onder meubels kan komen. Het product wordt standaard geleverd met 2 microvezeldoeken (klittenband bevestiging, werkt goed) die gemakkelijk in de wasmachine gewassen kunnen worden. Nadeel dat ik ondervinden heb is de 5 meter kabel (te kort vind ik persoonlijk, ik heb nu zelf met een verlengkabel gewerkt) en op de lange termijn wellicht de ontkalkingspatronen die nodig zijn en je opnieuw zal moeten aanschaffen. Nu nog onzeker hoe lang je hier mee zal doen, dus hoeft geen probleem te zijn – maar is toch een terugkomend bedrag dat je moet investeren om het product te kunnen blijven gebruiken. Hiernaast vond ik het waterreservoir van 200ml ietwat klein. Ik moest het na schoonmaken van elke kamer bijvullen.

Pluspunten

• werkt snel
  • efficiënt
  • flexibel

Minpunten

• korte kabel
  • klein waterreservoir
  • ontkalkingspatronen benodigd

Olaf 16-02-2024

Lichte stoomreiniger

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

Heb deze stoomreiniger nu een aantal weken in huis om te testen.

Het apparaat komt heel compact opgeborgen in de doos, omdat je de stang nog zelf in elkaar moet klikken. Meegeleverde waterfilter erin en wat water en je kunt aan de slag.

Wat erg fijn is is dat het apparaat erg licht is. Daardoor kost het niet veel moeite hem de trap op en af mee te nemen, en ook tijdens het dweilen hoeft je niet veel kracht te zetten. Ook erg handig is dat hij zonder steun rechtop kan blijven staan.

De wasbare dweil wordt aardig vies, dus de werking is wel ok. Toch voelt het gek, omdat ik gewend ben aan de geur van de allesreiniger na het dweilen. Er zitten twee dweilen bij, dat is erg netjes.

Aan de negatieve kant zou ik zeggen dat het snoer wel wat langer mag. Ik kon in de woonkamer niet overal komen en moest een aantal keer de stekker in een ander stopcontact plaatsen. Daarnaast weet ik ook niet hoeveel het waterfilter kost, deze moet regelmatig vervangen worden.

Al met al ben ik best positief over deze stoomreiniger. Je pakt hem snel even erbij om na het stofzuigen te dweilen.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Snoer is vrij kort
  • Waterfilter moet regelmatig vervangen

n********@h********** 13-02-2024

Maakt je vloer makkelijk en snel schoon

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

De doos waar de vloerreiniger in zit is erg handzaam. Het in elkaar zetten van het apparaat ging makkelijk en snel dus het testen kon gelijk beginnen. Voordat je het apparaat aan zet moet je er wel wat water in doen en het ontkalkingspatroon erin zetten. Het apparaat weegt niet zwaar dus dat is prettig. Na een korte opstart begint het apparaat geluid te maken en te stomen en kan het reinigen beginnen. De zuigkracht is sterk, want hij haalt het vuil makkelijk los van de vloer. Dat is ook te zien aan de dweil, want die is niet wit meer maar is makkelijk in de wasmachine te wassen. De scharnieren werken goed, want het apparaat kan 90° gekanteld worden. Ook is het snoer makkelijk op te rollen aan de stang als je het apparaat niet gebruikt. Het enige minpuntje vind ik het te korte snoer, want ik kan niet met één stopcontact die centraal gelegen is alle kamers dweilen.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Tekort snoer

S.Y. 12-02-2024

Fantastisch

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

k heb dit product een paar weken mogen testen.
Deze stoommop is makkelijk in elkaar te zetten.
Lekker licht en kantelt netjes onder mijn keukenkast. In het begin twijfelde ik hier wel over omdat het er iets groffer uitziet dan een stoommop met het waterreservoir bovenin de stang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo blij ben met deze versie, alles zit aan de onderkant.
Helemaal niet zwaar tijdens het moppen.
En het is zo fijn dat je het aan en uit kan zetten met je voet.
De microvezel doeken zijn zo handig dat ik het gewoon in de wasmachine kan wassen. Na zo vaak wassen zitten de klittenbandjes er nog steeds op en laten niet los net als andere merken. Ik gebruik geen dweil meer sinds ik deze fijne makkelijke en lichte stoommop gebruik.
Kortom fijne stoommop die iedereen met harde vloeren niet moet missen in huis.

Pluspunten

• Bedienbaar met voet
  • Doet goed zijn werk
  • Makkelijke microvezel doeken
  • Genoeg water om een grote woonkamer te dweilen

Minpunten

• Snoer mocht voor mij gemak een metertje langer

Sandra J 12-02-2024

Super stoomreiniger

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

Ik heb deze stoomreiniger een paar weken mogen testen. In eerste instantie dacht ik wat een klein doosje, maar dat is er nu juist zo leuk aan. Het is een krachtpatser die nauwelijks ruimte in beslag neemt. Hij blijft gewoon rechtop staan. De steel is in drie delen en heel makkelijk in elkaar en op de vloerkop te klikken.
De dweil heeft klittenband en blijft heel goed op de vloerkop zitten. Eraf halen gaat ook heel simpel, gewoon je voet op het label zetten en de vloerkop optillen. Vullen met water gaat heel makkelijk en het lijkt weinig water maar je kunt er lang mee stomen. Het opwarmen duurt maar een paar seconden. De vloeren drogen snel op en zien er heel schoon uit. Het apparaat is niet zwaar en de steel kan helemaal plat om onder het bed of onder kasten te dweilen. Ik had een hekel aan gesleep met emmers en wringen, dat hoeft nu niet meer. Dweilen is nu leuk!

Pluspunten

• Ruimtebesparend
  • Snel warm
  • Komt makkelijk onder lage meubels

Essie007 12-02-2024

Prima stoomreiniger

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

Een jaar geleden hebben wij een gietvloer gekregen, super mooi! Alleen vergde het wel wat inspanning om deze te verzorgen. Alleen de stofzuiger is niet genoeg. Dweilen is echt nodig maar niet mijn favoriete klus.
Nu de Kärcher Stoomreiniger SC 1 Upright uit mogen proberen en dat maakt het een stuk aangenamer. Alleen water toevoegen en de stekker erin. Hij is snel op temperatuur dus kun je ook snel beginnen. Met 1 keer water vullen kan ik de halve woonkamer schoonmaken.
De eerste keer kwam er veel vuil van de vloer! Moest ook echt rustig schoonmaken. De tweede keer na een week ging dit een keer zo snel en toch lekker schoon. Het is een handig te bewegen apparaat en helemaal niet zwaar om te gebruiken.
Ik ben er blij mee!

Joy 11-02-2024

Fijne stoomreiniger

Geschreven voor: Kärcher SC 1 UPRIGHT

Erg blij mee. Heel makkelijk in gebruik. - De stoom is sterk en het apparaat werkt goed. Gaat makkelijk over de vloer en wordt goed schoon. Hij kant goed gekanteld worden. En de doeken kunnen in de wasmachine fijn is. Enige nadeel is dat het niet snoerloos is. )

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Makkelijk te kantelen

Minpunten

• Is niet snoerloos